niedziela, 6 listopada 2016

Port

Przez wielu z was długo wyczekiwany port mojego autorstwa, wreszcie został ukończony. Wymiary podłoża, jakie wykorzystałem do stworzenia makiety portu to 53x64cm, więc nie jest to mały obiekt. Jako podstawy użyłem płyty z pienionego PCV o grubości 3mm. Port (mowa o kamiennej części wybrzeża) wykonałem z płyty styrodurowej 3cm, którą zukosowałem a następnie ponaklejałem na nią kartonowe płyty, jako imitacja bruku. Dla urozmaicenia terenu wykorzystałem skrzynie/beczki/kufry od Terenów do gier. Do ciekawostek mogę zaliczyć sieć rybacką, którą wykonałem własnoręcznie z gazy wymoczonej w washu, w odcieniu sepia. Zapewne nie jest to koniec urozmaicania wybrzeża portowego, które o ile jest bogate w przeszkadzajki w obrębie pomostu, to zostało przeze mnie zaniedbane od strony "naturalnej" linii brzegowej. Najprawdopodobniej zostanie tam zamontowany jakiś niewielki pomost rybacki, dorobię również kilka małych łódeczek. W planach mam ponadto pracownię szkutniczą ale co z tego wyjdzie okaże się w przyszłości. Póki co, projekt port uważam za zakończony w stopniu pozwalającym na pełne wykorzystanie terenu do gry.

Dodatkowo chcę zwrócić waszą uwagę na naciąg masztu z bloczkami, które zaginęły mi podczas sklejania modelu statku. Szczęśliwym trafem zostały odnalezione i zamocowane w miejscu ich przeznaczenia (widoczne na zdjęciu nr 8).













23 komentarze:

  1. Też planowałem taki port, ale u mnie to jeszcze daleka droga. Wyszedł bardzo fajnie, idealny do Clasha, choć mógłbyś porobić jeszcze trochę przeszkadzajek typy skrzynie i beczki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mańku... twoje życzenie/ sugestia jest dla mnie rozkazem. Tak właściwie to beczki i skrzynie się mi skończyły i to jest powodem tej pustki :P

      Usuń
  2. Noo, pełen wypas :) Co tu dużo mówić, jak będę robił swoje makiety, mam super wzór! Kontynuuj, sam port to za mało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał... nie myślałem że zostanę wzorem do naśladowania :D Dzięki za tak miły komentarz! Projekt będzie rozbudowywany na 100% bo czuję niedosyt marynistycznego klimatu.

      Usuń
  3. Ależ świetna robota! Gratuluję końcowego efektu. Będzie klimat podczas rozgrywek !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, miło czytać tak pochlebne komentarze. :D

      Usuń
  4. Absolutly wonderful, congrats!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, I'm glad that I also have fans outside of my country. :P

      Usuń
  5. Świetna praca! Pomyśl może nad dodaniem jaichś trawek czy glonów nad są linią wody na murku. Czekam na rozbudowę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś pięknego :) Nadal uważam, że do SAGI jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję :P Kto wie może i kiedyś na sagę przyjdzie pora i chęć...

      Usuń
  7. Wygląda, jak kadry z jakiejś klimatycznej gry =) Super praca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Od strony pomostu nader elegancko. Czekam z niecierpliwością na uzupełnienie linii brzegowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze pójdzie to w weekend coś zmajstruję. :)

      Usuń
  9. projekty zawsze cieszą bo można zacząć nowe :) najbardziej (poza drakkarem) podobają mi się kulki na podstawce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "skończone projekty" miało być ...

      Usuń
    2. Nie miałem lepszego pomysłu na kule armatnie jak kulki do karabinka ASG pomalowane na srebrno. :D

      Usuń
  10. Sam drakkar był super, a co dopiero drakkar razem z przystanią! Bardzo mi się podoba, tym bardziej, że możesz równie dobrze poprzestać na tym albo na spokojnie rozbudowywać, ulepszać i poprawiać. Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie taka była idea tego projektu, nie kombinować za dużo. Ma być prosto, grywalnie i miło dla oczu (z możliwością drobnej rozbudowy w razie potrzeby...)

      Usuń